close
loading
 

 

Regeneracja sprzęgieł hydrokinetycznych

Opracowane przez profesora Hermanna sprzęgło hydrokinetyczne, wykorzystywane jest obecnie głównie w automatycznych skrzyniach biegów. Dzięki zastosowaniu tego typu sprzęgła, auto zyskuje między innymi cichą pracę, łagodny rozruch, tłumienie drgań momentu obrotowego oraz płynne przeniesienie momentu obrotowego przez silnik.

 

 

regeneracja

Charakterystyka usterek sprzęgła hydrokinetycznego

W zależności od posiadanej skrzyni biegów, wyczuwalne jest szarpanie i falowanie podczas zmiany skrzyni biegów lub drgania podczas przyspieszania. Zauważalne może być również przeciąganie biegów, czyli brak płynności przerzucania biegów. Może wystąpić nadmierne przegrzewanie się skrzyni biegów, zmienne obroty silnika oraz zwiększone zużycie paliwa.

 

Proces regeneracji sprzęgła hydrokinetycznego

Pierwszym etapem wykonania regeneracji, jest zdjęcie obudowy sprzęgła, następnie wyjęcie wszystkich elementów i dokładne czyszczenie w myjce ciśnieniowej z brudu oraz opiłków metalu. Czyste i osuszone elementy sprzęgła hydrokinetycznego zostają zdiagnozowane w celu określenia stanu awarii. Następnie wszystkie uszkodzone składowe sprzęgła zostają wymienione na nowe. Po wymianie wszystkich wadliwych elementów sprzęgło hydrokinetyczne trafia na stanowisko spawalnicze gdzie zostaję scalone precyzyjnymi spawami.

 

Aby upewnić się że regeneracja przebiegła pomyślnie sprzęgło hydrokinetyczne przechodzi szereg testów, w tym testy zanurzeniowe, które potwierdzają dokładność oraz szczelność wykonanego spawania wszystkich elementów. Kolejnym etapem są testy pomiarowe, podczas których sprawdzamy czy przygotowane sprzęgło posiada odpowiednie wymiary własne. Ostatnim elementem testów, jest dynamiczne wyważanie w celu sprawdzenia możliwości wystąpienia drgań oraz innych nieprawidłowości podczas pracy.

 

 

PHU Avanti
ul. Skrajna 86B, 25-650 Kielce, Poland
Marcin Semczyk, tel. +48/726-353-726